V šolskem letu 2020/21 bo šolski prag prestopilo 21.366 prvošolk in prvošolcev, kar je za njih in njihove starše velik in pomemben dogodek. Zato starši poskrbite, da bo vašim prvošolcem/-kam prvi dan ostal v najlepšem spominu.
Če je le mogoče, si prvega septembra vzemite dopust in z njim/njo preživite cel dan. Po končanem sprejemu v šoli, katero bo obiskoval devet let, ga pocrkljate s čim, kar ima resnično rad, z nečim, kar mu ni vsak dan na voljo. Napravite še fotografijo ali dve in dan zaključite s prijetnim večernim družinskim druženjem.
Zavedati se je potrebno, da se šola ne konča s koncem prvega dne v šoli, ampak se začne devetletno potovanje po pridobivanju novih izkušenj, znanj in spoznanj o sebi, in socialnem okolju ter družbi v kateri odrašča. Z vstopom v šolo je potrebno, da smo starši dosledni, se držimo rutine, upoštevamo pravila in ostajamo v stiku z otrokovo motivacijo.
Vstop v šolo, kot poudari dr. Vesna Vuk Godina, pomeni, da je zaključen prehod v vzgoji med tem kar je “fajn” in kar je “prav”. Otrok mora delati kar je prav, zato ni nobene potrebe, da je šola vedno fajn. Šola mora biti prostor, kjer otrok dela kar je prav in to je potrebno sistematično nagrajevati. Šola predstavlja okolje, ki stabilizira otrokovo funkcionalno odraslost. To seveda ne pomeni, da s prvim šolskim dnem odstranimo vse otrokove igrače, prenehamo z družabnimi igrami ali celo s prenehanjem branja pravljic.
Izkoristite otrokovo eksistencialno potrebo po učenju – kateri otrok se noče naučiti hoditi, ali pa se naučiti voziti kolo, plavanja, rolanja, branja, pisanja in nenazadnje igranja video igric? Kateri otrok ne postavlja vprašanja “Kaj” in “Zakaj”?
In tu vam, dragi starši, šola pomaga. Že v prvem razredu imajo otroci vsakodnevne šolske obveznosti. Izkoristite to na način, da dnevno dosledno opravljate šolske naloge, saj bodo njihovo opravljanje na ta način najlažje ponotranjil. Naj postane opravljanje šolske naloge rutina, tako kot je rutina umivanje zob. V prvem razredu je to najlažje storiti, saj so učitelji še strpni in pustijo otrokom več časa za prilagoditev na nov sistem dela. V tretjem razredu učitelji zato nimajo več časa. Mnogokrat učitelji staršem povedo, da so otroci imeli dve leti časa za osvajanje snovi in so sedaj veliki in morajo obvladati snov preteklih dveh let. Za povrh pa pridejo še ocene in kar naenkrat zmanjka časa za strpnost, otroci pa se znajdejo v stiski in dobijo prve slabe ocene. Motivacija pade, zanimanja za šolo ni več. Starši pa vedno bolj zaskrbljeni in nemočni.
Naj bo prvi šolski dan vaš otrok v središču vašega vesolja, nato pa z veliko inovativnosti dosledno krmarite po ravno prav težki poti, da otrok (po)ostane motiviran za uspehe, ki mu prinašajo zadovoljstvo.